סוריה: מעוניינת באי לחימה עם ישראל, מנגד מציבה מערכות נ"מ

מוטי סבן No Comments on סוריה: מעוניינת באי לחימה עם ישראל, מנגד מציבה מערכות נ"מ

גורם בצבא הסורי מעדכן כי סוריה פרסה מערכות הגנה בדרעא בסמוך לישראל. המטרה: הגנה מפני תקיפות אויב | הדבר מנוגד לפרסומים לפיו המעצמות הגיעו להסכמה אזורית כי סוריה תמנע מעימות מול ישראל

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדיווחים מסוריה, מצטיירת תמונה מדאיגה לחיל האוויר הישראלי. הצבא הסורי שכרגע בקרבות כיבוש במחוז דרעא ובדרום רמת הגולן בגיבוי אווירי רוסי מאסיבי, החל להציב סוללות נ"מ למקומות שכבר נכבשו על ידו בדרום המדינה בדרעא בסמוך לגבול הישראלי, מטרת הסוללות להגנה מפני תקיפות אוויריות.

לדברי גורם בצבא הסורי: פריסת מערכות הנ"מ בסמוך לגבול הישראלי היא במסגרת "נוהל בטיחות שנוקט הצבא הסורי למנוע תקיפות אוויריות עוינות נגד כוחותיו".

הדבר סותר את הדיווחים שהתפרסמו הבוקר בעיתון הירדני "ראי אל-יום" לפיו: ארה"ב רוסיה וירדן הגיעו לאחר שיחות אינטנסיביות להסכמות מול סוריה, בהם במהלך הלחימה בדרום סוריה בסמוך לגבול הישראלי, סוריה תמנע מכל חיכוך שעלול להוביל לעימות עם ישראל.

לא ברור אם כך מה דחוף למשטר הסורי להציב מערכות הגנה נ"מ, באין אף חיל האוויר לבד מישראל שמאיים עליהם, נתניהו כבר העביר מסר לאסאד, כל עוד הוא לא יירה כלפי מטוסי חיל ההאוויר, אסאד לא יהיה מטרה.

ייתכן ובלחץ מצד אירן וחיזבאללה, מעוניין אסאד להראות להם אשליה של הגנה על נכסים איראנים במדינה אך בשעת אמת הם לא יגנו עליהם, כך גם מתנהלים הרוסים עד כה.



0 תגובות